Reklamation
Defekt eller felaktig vara skall reklameras omgående efter kontakt via e-post eller telefon. Varan ersätts med likvärdig vara om det finns en sådan, i annat fall sätts summan för varan tillbaka på ditt konto. Är ditt paket skadat vid leverans ska du fotografera paketet vid utlämningen, är det uppenbart att något saknas ska du avvakta med att hämta ut paketet och kontakta oss på pia@fotverket.se eller ringa 073 848 25 96.

Fotverket följer svensk lag gällande reklamation.

Konsumentköplagen ger dig rätt att klaga på fel du upptäcker på varan under de tre första åren efter köp. Du klagar till företaget du köpte varan av.

Det är viktigt att du klagar inom två månader från det att du upptäckte felet. Väntar du längre kan du förlora din rätt att kräva något av företaget.

Viktigt!
Kläder i ull kräver varsamt tvättförfarande. Tvättrelaterade reklamationer gäller endast när plagget tvättats med ull/silketvättmedel utan enzymer enligt tvättinstruktionerna i plaggen.

Information
Varans färg och utseende kan inte exakt anges via bilder, färgåtergivningen varierar mellan olika skärmar.